Ideja in scenarij
Vse se začne z idejo in sporočilom, ki ga z animacijo želite deliti. Želite gledalca obvestiti o prednosti svoje storitve ali le pridobiti njegovo pozornost? Naj bi video vseboval podrobna navodila o uporabi? Vedeti morate, kaj je vaše ključno sporočilo in cilj videa – še preden se začne kreativni proces animacije.
Treba si je zastaviti tudi vprašanje: »Kako bomo ta posnetek uporabljali?« Bo to vaša nova oglaševalska kampanja Youtubu ali Facebooku? Bo predvajan po TV? Je video mišljen le za predvajanje na spletni strani? Mesto predvajanja (poleg namembnosti) namreč močno vpliva na priporočljivo in optimalno obliko in dolžino animacije.
Razmislite tudi o sloganih, ključnih besedah ali nujnih detajlih, morda celo o dostopu do oglaševanje storitve; vse to je namreč lahko v veliko pomoč produkciji pri načrtovanju animacije in izdelavi scenarija.
Na podlagi vsega prejetega je nato naša naloga, da sestavimo (ali uredimo) scenarij, primeren vašim projektnim ciljem.
Grafike in snemalna knjiga
Ko odobrite scenarij, se lotimo izdelave grafičnih elementov, ki bodo uporabljeni v animaciji. Grafični videz se lahko pripravi v okviru vaše že obstoječe celostne grafične podobe podjetja ali storitve, lahko pa se ga oblikuje tudi kot popolnoma samostojno podobo, ki bo ustrezala ciljni publiki in sporočilu.
V tej fazi lahko tudi sami podrobneje določite grafično podobo, tako, da nam posredujete slikovne reference in ilustracije, ki so vaš še posebej navdušile in navdihnile.
Po izbiri želenega grafičnega stila sledi izris snemalne knjige. Snemalno knjigo pri animacijah lahko primerjamo z enostavnim stripom; to so grobo izrisani ključni kadri, geste in grafični prikazi, ki jih bo animacija vsebovala.
Govorec ali sinhronizacija
Preden lahko produkcija preide v tehnično izvedbo, je priporočljiva izbira govorca, ki bo animaciji in likom posodil svoj glas. Izbira govorca pred izdelavo animacije ni nujna, je pa dobrodošla, saj se tako prihrani čas na ponovni sinhronizaciji in menjavi začasnega govora s končnim, profesionalnim posnetkom.
Pri Videi vam vnaprej ponudimo izbiro več govorcev, s katerimi sodelujemo pri svojih produkcijah, govorca pa lahko priskrbite tudi sami.
Veliko pozornost je treba nameniti samemu besedilu govorca. Spremembe besedila v kasnejših fazah produkcije namreč pomenijo ponovno snemanje govorca, v najslabšem primeru pa celo spremembe poteka animacije.
Animacija
Pri Videi animacija poteka z več revizijami, s katerimi se ohranja konstantno obveščanje o stanju projekta. Z vsako revizijo preletimo potrebne popravke in spremembe, s katerimi se ideje in statična snemalna knjiga uspešno prevedeta v animirani video. Pri vsaki animaciji so predvidene naslednje revizije:
- revizija: Groba animacija: Uredi se dolžina animacije in dolžina določenih kadrov ter groba animacija elementov in/ali likov
- revizija: Fina animacija: Elementom in/ali likom se uredi fina animacija, izpopolnjeno in bolj tekoče je njihovo gibanje
- revizija: Posebni učinki: Grafikam se dodajajo dodatni vizualni učinki, vinjete, lesk ali simulacije delcev
- revizija: Avdio montaža: Animacijo se podloži z zvočnimi učinki, glasbo in končno sinhronizacija
Priporočeno je, da se konkretnejše spremembe rešijo že ob prvi reviziji. Pozneje, kot bomo zahteve za spremembo ali kreacijo popolnoma novih kadrov dobili, težja bo njihova implementacija.
Zaključek in objava
Zaključek projekta opravimo z zakupom licence glasbene podlage in zvočnih učinkov ter predajo končne datoteke. Po želji se lahko izvede tudi nalaganje in optimizacija ključnih besed, opisa in naslova projekta na strani gostovanja.
Sam izvoz datoteke ni omejen le na pogoste spletne formate, kot sta Mp4 ali Quicktime. Glede na vaše želje in potrebe se lahko animacija pripravi v poljubnem formatu za predvajanje ali zapis na fizični medij (USB ključ ali DVD).
Naročanje video animacije tako ni preveč zapleten postopek – potreben je le dober pristop k načrtovanju.